Jeśli ktoś myśli, że spędzanie kilku (lub czasem nawet kilkunastu) godzin dziennie na nieodpowiednim krześle nie będzie miało wpływu na jego zdrowie, jest w wielkim błędzie. Ucierpi na tym przede wszystkim kręgosłup – zacznie się od bólu karku, który będzie łatwy do rozruszania i rozmasowania, a skończy się na skrzywieniu kręgosłupa, jego trwałej deformacji oraz zmianach zwyrodnieniowych. Dlatego też podstawą wyboru każdego krzesła biurowego, jest jego ergonomia. Co to oznacza?
Ergonomia - czyli najkrócej mówiąc możliwość dostosowania rzeczywistości do warunków psychofizycznych, jakie posiada człowiek. W ogólnym rozumieniu oznacza to dopasowanie do jego potrzeb całego otoczenia – w tym momencie jednak chodzi o krzesła biurowe. Ergonomiczne krzesła to te, które posiadają wiele możliwości regulacji – dzięki temu każdy pracownik, który w takim krześle zasiądzie, będzie mógł dostosować go do swoich własnych potrzeb. Bez względu na własny wzrost oraz wagę – zapewni sobie w ten sposób maksimum wygody, co jest nadzwyczaj ważne podczas spędzania tak długiego czasu w jednej pozycji, codziennie.
Zdrowie pracowników może znacznie ucierpieć, jeśli nie zapewni im się odpowiednio dostosowanych krzeseł. Najpierw będą odczuwali lekkie bóle, które stopniowo się nasilą. W końcu dojdzie do trwałego uszkodzenia kręgów i odkształcenia kręgosłupa. A skrzywiony kręgosłup może nie tylko utrudnić im późniejsze, bezproblemowe poruszanie się, ale również być przyczyną zawrotów głowy i na przykład problemów z koncentracją – a przecież skupienie jest bardzo ważne w pracy! Dlatego solidny pracodawca to taka osoba, która przewidując zagrożenie już wcześniej zadba o zakup odpowiednich krzeseł – zdrowie jest zawsze najważniejsze!