Ergonomiczne krzesła biurowe – czyli jakie?

Ergonomia to bardzo ważna dziedzina naukowa, zajmująca się dostosowywaniem otoczenia do możliwości psychofizycznych ludzi.

ergonomiczne krzesła biuroweErgonomiczne krzesła powinny być zatem tak skonstruowane, aby zapewniać jak największy komfort siedzenia w nich – tym bardziej, że praca biurowa wiąże się zazwyczaj z długim siedzeniem przed komputerem, co w przypadku nieodpowiedniego krzesła może skutkować późniejszymi problemami ze zdrowiem.

Warto od razu wyjaśnić, jakie to mogą być problemy – otóż, przede wszystkim ucierpi na tym kręgosłup pracownika. Bóle barków, bóle szyi, ból w odcinku lędźwiowym, a nawet ból głowy, to tylko pierwsze objawy. Potem będzie znacznie gorzej – ból będzie towarzyszył pracownikowi cały czas, rozpraszał go, utrudniał życie, a w efekcie skończy się na wizycie u lekarza w związku z powstaniem skrzywień kręgosłupa oraz zmianami zwyrodnieniowymi niektórych kręgów.

Ergonomiczne krzesła biurowe zapobiegną takim nieszczęściom – można je bowiem swobodnie regulować, dopasowując tym samym do potrzeb konkretnej jednostki. A przecież każdy z nas jest inny – posiada różny wzrost, inne rozstawienie ramion i tak dalej.

Ergonomiczne krzesła powinny posiadać solidną bazę – mobilną i pięcioramienną. Prócz tego ważne są regulowane podłokietniki, regulowane oparcie w odcinku lędźwiowym oraz regulowane oparcie pod kark. Siedzisko powinno umożliwiać swobodne oparcie stóp o podłogę. Istotne jest także, aby krzesło odchylało się wraz z użytkownikiem – nie uciska wtedy zanadto kręgosłupa i umożliwia jego poruszanie, co przydaje się podczas wielogodzinnej pracy przed komputerem.