3 powody, dla których utrzymanie pracowników jest ważniejsze niż rekrutacja

Gdy firma się rozwija, jest bardzo prawdopodobne, że będzie potrzebowała więcej pracowników do wykonywania codziennych zadań. Ale czy zawsze właściwym rozwiązaniem jest szukanie nowych pracowników, czy może lepiej skupić się na utrzymaniu pracowników?

Na pewno będą sytuacje, w których rekrutacja jest konieczna - nie można naciskać na pracowników, aby wykonywali więcej pracy, kiedy już robią wystarczająco dużo. Jednakże, starając się zatrzymać pracowników, których masz, będziesz musiał rekrutować znacznie mniej w dłuższej perspektywie.

Posiadanie polityki utrzymania pracowników jest dobrym pomysłem. Twoi obecni pracownicy są prawdziwymi atutami dla firmy i traktując ich dobrze i pokazując im, jak bardzo ich doceniasz, będą trzymać się w pobliżu znacznie dłużej. W przeciwnym razie po prostu odejdą i prawdopodobnie skierują się do jednego z twoich konkurentów zamiast.

Sprawdź ten film, który mówi o kilku przydatnych strategii utrzymania pracowników, które można wykorzystać.

Ludzie, którzy siedzą przy swoich biurkach dzień w dzień są najważniejszymi osobami w Twojej firmie, nie popełnij błędu. Aby jeszcze bardziej podkreślić tę myśl, sprawdźmy trzy powody, dla których utrzymanie pracowników jest ważniejsze niż niepotrzebna rekrutacja.

  • Twoi pracownicy znają swoją pracę na wy lot - Nie musisz ich szkolić, oni wiedzą co robią i są wystarczająco pewni siebie, aby dokonać zmian, kiedy tego potrzebują. To jest nieocenione.
  • Dogadują sięjuż ze wszystkimi w zespole - Kiedy Twoi pracownicy siedzą na swoich krzesłach biurowych przez długie okresy czasu, ważne jest, aby dogadywali się jak najlepiej. Mają już ducha zespołu i nie ma potrzeby próbować zachwiać morale poprzez wprowadzenie kogoś nowego.
  • Pokazanie pracownikom, że ich cenisz, pomaga w utrzymaniu morale- Pokazując swoim pracownikom, że ich cenisz za pomocą strategii utrzymania pracowników, poczują się ważni i w rezultacie będą chcieli zrobić dla Ciebie więcej. Morale jest bardzo ważne, a pokazanie ludziom, że cenisz ich wkład pomaga w tym.

Podczas gdy rekrutacja zawsze będzie konieczna od czasu do czasu, niepotrzebnej rekrutacji można uniknąć poprzez zatrzymanie obecnych pracowników i unikanie zaburzeń dynamiki biura.